PR Forum 2015 – de ce să măsurăm? | GeorgeToma.ro | Tasteful stories

PR Forum 2015 – de ce să măsurăm?

PR Forum 2015 – de ce să măsurăm?
 

Barcelona a fost în 2010. La 5 ani de atunci, încă nu măsurăm cum trebuie impactul acțiunilor de comunicare. Ne lăsăm intimidați de cifre, de acoperirea media pe care am generat-o și nu trecem de ele, să le ”citim”, să vedem cum ne ajută, dacă ne ajută, cum le îmbunătățim/menținem.

A fost PR Forum 2015, iar la ediția aceasta am fost doar la două conferințe: Measurement și Social Media. Deși merg foarte bine împreună, prima a fost cu accent pe PR, iar în a doua s-au reconfirmat unele trenduri anunțate anul trecut: vlogging-ul crește (Anne-Marie Chelariu a avut o prezentare foarte dinamică, cu cifre, exemple și noutăți pentru majoritatea sălii), contentul vizual pe Instagram și Facebook intră într-o fază accelerată, iar blogging-ul a ajuns la un nivel oarecum constant.

Revenind la measurement, unde Ana Maria Diceanu (GMP PR) a prezentat câteva instrumente de măsurare și evaluare și câteva lucuri interesante, vă redau doar o idee: fiecare obiectiv de comunicare vine cu instrumentul lui de măsurare. E și normal, până la urmă impactul fiecăre acțiuni e diferit, iar modul în care aceasta e măsurată și evaluată trebuie să fie adaptat.

Cu tot zgomotul din jurul comunicării brandurilor, devine mai dificil să urmărești efectul pe care îl ai cu mesajele tale. De aceea, măsurarea și evaluarea devine o parte importantă în orice poces de comunicare. Ana Maria Diceanu spunea de 8-10%, procentul de aur al măsurării și evaluării, de preferat în bugetele de comunicare. Ceilalți speakeri, oameni de comunicare, marketing și vânzări din companii, spuneau de 3-5%, sau…

Un lucru e clar, măsurarea și evaluarea trebuie să devină etape bătute în cuie în cadrul fiecărui proiect de comunicare. Iar pentru a înțelege mai bine ce avem de făcut, ce, cum, de ce măsurăm și evaluăm, pe 25 mai 2015 mergem la conferința PR Measurement.

Foto: PR Forum Romania

Recomandă articolul:

  


Tu ce crezi?



Twitter

Facebook

Instagram



Copyright

Licenţa Creative Commons